Partnerzy serwisu:
Komunikacja

50 milionów biletów z automatu

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras

Data publikacji:
2014-09-17 11:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

50 milionów biletów z automatu
warszawski autobusfot. Wistula, lic. CC 3.0
Firma Mera–Systemy, która wyposażyła autobusy i tramwaje w wielu polskich miastach w automaty biletowe (według samej firmy posiada ok. 80 proc. rynku szacowanego na 3 tys. urządzeń) sprzedała właśnie w ten sposób 50–milionowy bilet. Polacy chętnie korzystają z możliwości kupienia go już po wejściu do pojazdu.

Jeśli ktoś się śpieszy, biegnąc do autobusu nie spotka żadnego kiosku, a z kierowcą rozmawiać nie chce, albo tłok jest taki, że nie ma szans, by się do niego dopchać, tan z pewnością doceni możliwość kupienia biletu w automacie. W polskich autobusach i tramwajach są instalowane mniej więcej od pięciu lat, miały m.in. pomagać zagranicznym kibicom, którzy przyjechali na Euro 2012, ale okazuje się, że Polacy korzystają z nich równie chętnie.

– Polska jest europejskim liderem pod względem mobilnych rozwiązań technologicznych, które są dostępne dla pasażerów komunikacji miejskiej – mówi prezes Mera–Systemy Grzegorz Lange, który chwali się, że to właśnie w jego firmie powstał pierwszy automat, który akceptuje płatności kartą zbliżeniową. – Kolejne polskie miasta interesują się mobilnymi urządzeniami biletowymi ponieważ są one wygodne dla pasażerów oraz tanie w obsłudze, a zmiany w taryfie miejskiej można wdrożyć niemal natychmiast aktualizując zdalnie system informatyczny – dodaje.


źródło: Mera-Systemy

Automaty są wygodne, choć bywa z nimi kłopot. Z działających dziś w różnych miastach tylko niektóre akceptują płatności zarówno kartą jak i gotówką. Ale jak wynika z praktyki, dla pasażera najbardziej liczy się przewidywalność oferty, a niekoniecznie to, żeby mógł za bilet zapłacić w każdy sposób jaki mu przyjdzie do głowy.

We Wrocławiu, gdzie Mera–Systemy zamontowała automaty w ponad 820 autobusach i tramwajach, dopuszczają one wyłącznie płatność kartą, ale za to wszystkie automaty są takie same, oferują każdy bilet i możliwość doładowania karty miejskiej. Miesięcznie w stolicy Dolnego Śląska pasażerowie kupują w ten sposób 1,4 mln biletów.

– Natomiast w stolicy automaty znajdują się jedynie w wybranych pojazdach, część akceptuje albo monety albo tylko karty, a w niektórych urządzeniach nie można kupić najtańszych biletów – zaznacza Bogusław Kowalski, ekspert Stowarzyszenia Transportu Publicznego. W efekcie choć w Warszawie jest blisko 1,5 tys. automatów w pojazdach (w autobusach, nowych tramwajach i w SKM) to co miesiąc sprzedają niecałe 450 tys. biletów, a temu rodzajowi dystrybucji towarzyszy zamieszanie, o którym niedawno pisaliśmy.

Wrocław niedawno rozwinął sieć dystrybucji z naciskiem na automaty biletowe i od tego czasu sprzedaż biletów wzrosła tam o 20 proc. To 20–30 mln zł rocznie więcej w miejskiej kasie.

Od września Łódź wyposaża w automaty obsługujące płatności kartą wszystkie łódzkie autobusy i tramwaje. Docelowo będzie ich ok. 600. Podobne urządzenia Mera–Systemy dostarcza również miejskim przewoźnikom w Krakowie i Jaworznie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Trójmiasto: Bilety na SKM także w biletomatach ZTM Gdańsk

Komunikacja

Trójmiasto: Bilety na SKM także w biletomatach ZTM Gdańsk

Konrad Choroszucha 20 sierpnia 2014

Warszawa: 90 proc. autobusów MZA ma już biletomaty

Komunikacja

Warszawa: 90 proc. autobusów MZA ma już biletomaty

UM Warszawa 04 kwietnia 2014

Łódź: Za rok biletomat w każdym pojeździe

Komunikacja

Łódź: Za rok biletomat w każdym pojeździe

Roman Czubiński 03 kwietnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS