Partnerzy serwisu:
Komunikacja

200-metrowy Centralna Park silnie zintegrowany z komunikacją miejską

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

– Projekt Centralna Park będzie silnie zintegrowany z komunikacją miejską, chcemy też by w tej przestrzeni ruch pieszy był dominującym – powiedział Maciej Król, prezes kolejowej spółki deweloperskiej Xcity Investment. Chodzi o plan zagospodarowania terenów naprzeciwko Dworca Centralnego w Warszawie. Powstanie tam m.in. 200-metrowy wieżowiec.

Projekt będzie realizowany na płycie, gdzie obecnie istnieje parking u zbiegu Alei Jerozolimskich i Jana Pawła II.

– Jest to projekt, który przygotowujemy wspólnie z pracownią architektoniczną Sud Architekt Polska. Mając świadomość lokalizacji tej przestrzeni oraz kierunków w jakim zmierza miasto, Centralna Park chcemy mocno zintegrować z komunikacją publiczną, w szczególności z tramwajami i autobusami, a także ze znajdującym się po sąsiedzku Dworcem Centralnym . Nie zrezygnujemy całkiem z funkcji parkingowej tego miejsca, jednak nie będzie ona tak istotna jak obecnie. Cały obszar tej dwuhektarowej przestrzeni przewidziany jest pod ruch pieszy.

Pierwsze wizualizacje pokazują koncepcje, którą PKP wypracowało wspólnie z SUD. Place pomiędzy przestrzenią komercyjną są dość obszerne, zawierają sporo zieleni. Dominantą jest 200-metrowy wieżowiec o charakterystycznym wyglądzie, który przypomina nachodzące na siebie bloki. Na wizualizacjach widać, że między nimi znajdują się niewielkie zielone tarasy.

– Wygląd budynku jest oczywiście koncepcyjny, ale nie ukrywam, że bardzo poważnie traktujemy tę bryłę – powiedział Maciej Król.

W Centralna Park funkcją dominującą będzie funkcja biurowa, przewidziano tu też hotel, w niższych obiektach skupi się natomiast handel.

Kiedy rozpoczną się prace związane z inwestycją w Centralna Park? PKP SA nie ukrywa, że trzeba je zgrać z pracami, które PKP PLK zamierzają prowadzić w tunelu średnicowym, a te zaplanowane są na lata 2018–2022. Aby można było budować wieżowiec i inne budynki konieczna jest bowiem budowa całkiem nowej płyty betonowej, przykrywającej tunel wybiegający na zachód z Warszawy Centralnej. Obecnie trwają negocjacje biznesowe z potencjalnym inwestorem Centralna Park.

– Rozmowy są bardzo zaawansowane, można powiedzieć, że jesteśmy na ich finiszu. Szacujemy, że zabudowa całej przestrzeni według przestawionej koncepcji potrwa około 6 lat od momentu startu inwestycji – powiedział Król.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5