Partnerzy serwisu:

Dwóch chętnych na dostawy tramwajów do Łodzi. Pesa faworytem?

Witold Urbanowicz 13.01.2017

Dwóch chętnych na dostawy tramwajów do Łodzi. Pesa faworytem?
fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Łódź otworzyła oferty w przetargu na dostawę 12 tramwajów. Efekty nie są zaskoczeniem – o jego realizację ubiegają się Pesa i konsorcjum Solarisa i Stadlera. Teraz oferty oceni komisja przetargowa.
Przedmiotem przetargu prowadzonego przez MPK-Łódź jest dostawa 12 tramwajów. W pełni niskopodłogowe tramwaje, mogące przewieźć co najmniej 200 pasażerów, w tym min. 50 na miejscach siedzących, mają zostać dostarczone do końca września 2018 r.

Minął właśnie termin składania ofert. Jak poinformował zamawiający, wpłynęły dwie propozycje, a kwota przeznaczona na realizację zamówienia to 102,4 mln zł brutto. Jedną z ofert złożyła Pesa, proponując dostawy Swingów. Opiewa ona na kwotę blisko 99,6 mln zł brutto. Pojazdy, według propozycji firmy, miałyby zostać dostarczone do 15 października 2018 r.

O zamówienie ubiega się też konsorcjum Stadler i Solaris, które zaproponowało pojazdy Tramino. Ofertę firmy wyceniły na 103,9 mln zł brutto, również deklarując termin realizacji zamówienia do 15 października 2018 r.

Obie firmy zaproponowały identyczne warunki gwarancji, która jest jednym z kryteriów oceny. Na podzespoły (silniki trakcyjne, przekładnie, przetwornice, przekształtniki trakcyjne, baterie akumulatorów i hydrogerety) zaproponowały 72 miesiące, gwarancja na perforację korozyjną konstrukcji szkieletu nadwozia zgodnie z deklaracjami startujących wynieść ma 180 miesięcy, a na zewnętrzną powłokę lakierniczą 120 miesięcy.

Teraz oferty bada komisja przetargowa. O wyborze zadecydują cena (60%), parametry techniczno-użytkowe (30%) oraz funkcjonalność wagonu i rozwiązania techniczne (10%). Szczegółowo kryteria opisaliśmy tutaj.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony