W przyszłej perspektywie unijnej Kielce zamierzają zrealizować inwestycje drogowe o wartości ponad 1,2 mld zł. z tej kwoty prawie 300 mln zł pochłoną przedsięwzięcia związane z komunikacją miejską i jej rozwojem.
Celem projektów obejmujących transport publiczny będzie zwiększenie mobilności regionalnej poprzez łączenie układu drogowego w mieście z infrastrukturą drogową w regionie i infrastrukturą TEN-T.
193 mln zł pochłoną inwestycje w zakresie podstawowej infrastruktury drogowej, które posłużą obsłudze pasażerów. Będą to zadania obejmujące drogi wraz z buspasami oraz pętlami autobusowymi.
Za 58 mln zł w latach 2014-2016 miałaby powstać pętla autobusowa i parking przesiadkowy w rejonie ulicy Tarnowskiej oraz nowe połączenie ulicy Tarnowskiej z rondem Czwartaków, buspasów i ścieżki rowerowej. Wykonanie tego zadania pozwoliłoby na skierowanie autobusów komunikacji miejskiej w nieobsługiwany obecnie rejon miasta.
Kolejne zadanie warte 40 mln zł zakłada rozbudowę fragmentu ulicy Witosa wraz z budową nowego połączenia z ulicą Orkana. Usprawni to miejską sieć połączeń komunikacji zbiorowej i połączy osiedla Sieje, Dąbrowa z osiedlami Uroczysko, Związkowiec i Szydłówek i centrum miasta.
W latach 2017-2020 miałoby powstać nowe połączenia miasta z terenami mieszkaniowymi w gminie Piekoszów. Stanowiłby je ciąg aleja Szajnowicza - Iwanowa. Koszt inwestycji to 35 mln zł. Kolejne 18 mln zł pochłonęłyby prace ulicy Ogrodowej i alei IX Wieków Kielc. Jest to najbardziej obciążony komunikacją zbiorową układ drogowy zbliżony do centrum Kielc, stanowiący najbliższą śródmiejską obwodnicę centrum.
Druga część zadań to inwestycje w inną infrastrukturę służącą poprawie jakości obsługi pasażerów komunikacji miejskiej. Miasto zamierza wydać 32 mln zł na zakup 20 autobusów niskopodłogowych, 20 mln zł na usprawnienie komunikacji poprzez budowę pętli manewrowych.
Za 1,5 mln zł w Kielcach zostaną przebudowane przystanki o największym ruchu pasażerskim. Miejski Zarząd Dróg zarządza aktualnie ponad 500 przystankami. Większość z nich ma niewłaściwie wyprofilowane zatoki. W ramach realizacji inwestycji powstałyby nowoczesne i przyjazne dla pasażerów perony oraz nowe i funkcjonalne wiaty.
Na lata 2016-2017 miasto zaplanowało wprowadzenie inteligentnego systemu sterowania ruchem. Koszt zadania to 20 mln zł. Dla zwiększenia prędkości komunikacyjnej autobusów niezbędne jest wprowadzenie tzw. "zielonej fali" dla autobusów komunikacji miejskiej na wybranych ciągach komunikacyjnych. System poprawi bezpieczeństwo ruchu, skróci czas przejazdu i obniży koszty funkcjonowania transportu publicznego.
Następną inwestycją jest budowa nowoczesnego Centrum Komunikacyjnego w Kielcach za 15 mln zł. kolejne 5 mln zł pochłonie zakup informacyjnych tablic wewnętrznych do autobusów. Z kolei 8 mln zł ma zostać wydane na zakup automatów do sprzedaży biletów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.